VERSENYÉRTESÍTŐ

a 3 Sz parktájfutó versenysorozat 8. versenyére

2003. március 26., Rózsavölgy

Jelentkezés: 15.30-tól 18.00-ig a 7A busz alberfalvai végállomásánál (a buszforduló hurok közepén).
Megközelíthető még a 41, 47-es villamosokkal (leszállás Albertfalva, Forgalmi útnál), a 14, 114-es buszokkal a Kosztolányi Dezső tértől (leszállás a Vegyész utcánál), illetve vonattal Albertfalva vasúti megállóhelyig (a Kelenföldi pu. után az első megálló).
A parkolás nem gond a lakótelepi parkolókban (ingyenes).

Nevezési díj 300.-Ft.
Jelentkezésnél mindenki egy üres versenyzőkartont kap a kiválasztott pályának megfelelően. A rajtra kész versenyzők a vasúti aluljárón áthaladva a rajtban (mely egyben a cél is) kapnak rajtidőt és kapják meg a térképüket. Rajtolási időköz minimum 2 perc.

Térkép: a verseny céljaira helyesbített, 1:10000/5 méter.
Mindenki egy A4-es méretű színes térképet kap, melyen a pálya is be van nyomtatva (szöveges pontmegnevezésekkel). Egy színes lézerhez hasonló minőségű, ún viaszos nyomtatón lett kinyomtatva.
Térképtartó használata ajánlott (ezt nem biztosítjuk).

Speciális térképjelek: az aszfaltozott utakat három kategóriába soroltam (erős, közepes és gyenge járműforgalom). Erős forgalmú utak csak a térkép szélén találhatók, a pályák ezeket nem érintik. Közepes forgalmú utakat minden pálya keresztez. Külön jelet használtam a nem aszfaltozott utakra.
A térkép szinte teljes területét a lakott terület zöldes sárga színe fedi. A térkép az egyes épületeket ezen belül nem ábrázolja.
A fontosabb jelek a térképen található jelkulcs kivonatban megtalálhatók. A többi jel megfelel a tájfutó térképeken használtaknak.

Terep: családházas városi övezet, viszonylag kis járműforgalommal. A pályák a terület aszfaltozott utcáin haladnak, néhány esetben lépcsőkön. A lépcsősorok indulása gyakran nehezen észlelhető (pontos térképolvasásra van szükség). Az utcák és a lépcsők néhol igen meredekek. A hosszú pályák első felében nem burkolt utak is előfordulnak. Normál edzőcipő javasolt, stoplisra nincs szükség.
A terepet keletről a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal határolja (keresztezése életveszélyes). Nyugaton a térkép széle a 41-es busz vonala. Északon a győri vasútvonal és az egérút a térkép határa.

Pályák:
hosszú: 6000/145/9 (várható győztes idő: 42 perc)
közepes: 3980/75/7 (várható győztes idő: 31 perc)
rövid: 2600/55/6 (várható győztes idő: 19 perc)
(A pályák nagyobb hosszát a terep egyszerűsége, a kezdődő normál 3 Sz versenyekre és a hosszútűvú OB-re történő felkészülés indokolja).
A közepes és rövid pályák szinte kizárólag aszfaltutakon haladnak. Kezdők számára is könnyen leküzdhetők.

Ellenőrzőpontok: az ellenőrzőpontokon kis tájfutó bója és zsírkréta található.

A bóják nincsenek különösebben elrejtve. A városi terepen sajnos fennáll a veszélye a pontok eltűnésének. Mivel a pontok helye minden esetben egyértelmű, ilyenkor tovább kell haladni. Az eltűnt ellenőrző pontokat menet közben megpróbáljuk pótolni. Szórócédulát nem használtunk, az szemetelés lenne. A tesztként kirakott stekkek mindegyike a helyén maradt 1 nap elteltével, ami biztató..

Eredmények: a pályás térképek és az eredmények a verseny után az esti órákban felkerülnek a tájfutó levelező listára.

Veszélyek:
1. Fokozottan ügyelni kell az autóforgalomra. A hosszú pálya kétszer is keresztezi a 41-es villamos vonalát, illetve a Hosszú-réti-patakot. A legnagyobb veszélyforrás a forgalmasabb utak keresztezése (a hosszú pálya lefutása közben összesen egyszer kellett megállnom, hogy egy autót elengedjek). Minden pálya keresztezi vagy érinti a 41-es és a 141-es buszok vonalát.
2. A családi házas övezet sok házában van kutya. Előfordul, hogy egy részük az utcán sétálgat, de még soha nem fordult elő, hogy a legkisebb konfliktusom lett volna velük az utcákon haladva. Aki nagyon fél a kutyáktól, az inkább hagyja ki a versenyt.
3. A hosszú pálya egy veszélyes sziklafal közelében is elhalad, senki ne próbáljon itt átvágni.
4. Az utcák és lépcsők egy része igen meredek.

A VERSENYEN MINDENKI SAJÁT FELELŐSSÉGÉRE ÁLL RAJTHOZ.