[Tajfutas] Múltba révedés - az első találkozás

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2024. Május. 13., H, 21:42:24 CEST

Sziasztok,

1977 januárjában igazoltam át a PVSK-hoz Kaposvárról. Január végén már
edzőtáborba utaztam Mezőkövesdre Szabó Lacival, Nagy Lajossal és a
többiekkel.

Laci nem szerette a betonfutást, az ő lételeme a természetes altalaj
volt. 1977. január 28. (péntek) 20 km futás mélyszántásban
(barázdákban), mezőkön. Hatalmas köd. Lacinál van egy laptájoló. Levesz
egy irányt és azt mondja, hogy most erre futunk 30 percig, az idő
letelte után újabb iránylevétel és újabb 30 perc egy másik irányba,
mindenen keresztül. Egy harmadik fordulót követően visszaértünk a
Vasutas Üdülőhöz. (10:00-11:50) Délután már csak egy laza 10 km várt
ránk. (16:00-16:45)

Szabi Lacinak (Dzsepának) talán ez a versenyévada volt a legsikeresebb.

Megnyerte a Hungária Kupát Nagykanizsán,  a bajnokságot a Mecsekben és
az év tájfutója címet is elhódította.

https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1977_12/?pg=271&layout=s
(Szieberth Péter lehet a holnap "szabólászlója".

Sikersportág: 1977 ONEB Pécs, Mánfa

https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1977_10/?pg=215&layout=s

Havi 800 kilométereket (természetesen az alapozási időszakban) kevesek
tudtak lefutni a sportágunkban.

Kiss Zoli
https://tajfutaspecs.hu/images/stories/Image/20080618_edzeskilometerek/km_kz.pdf

Lantos Zoli (1990 jan. 1000 km felett !!!!)
https://tajfutaspecs.hu/images/stories/Image/20080618_edzeskilometerek/km_lz.pdf

vagy Finnországban néhányan a százezerből:
https://library.hungaricana.hu/hu/view/DunantuliNaplo_1977_04/?query=sz%C3%A1zezer%20t%C3%A1j%C3%A9koz%C3%B3d%C3%A1si%20fut%C3%B3&pg=86&layout=s

Egy gondolat a munkahelyről. Mindhárom versenyző a MÁV alkalmazásában
állt, rövidebb, hosszabb munkaidő kedvezményekkel. Én -és sokan mások
is- közéjük kerültem a főiskola elvégzése után. Az Épület és
Hídfenntartási Főnökség csapatát "erősítettem" a bevonulásom
időpontjáig. (1979-81 között) Akkor még csak 2 óra munkaidő kedvezménnyel.

Ilyen, úgynevezett "bújtatott állások" voltak pl. Miskolcon (DVTK),
Székesfehérváron (Alba Volán), de keveset jártak a "Sziklába" a
veszprémi honvédek is.

Slava ...

Janó