[Tajfutas] Sokadjára : adatbank- rangsoroló versenyek rangsorpontjai (hosszú)

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2016. Júl. 21., Cs, 17:54:58 CEST

Sziasztok!

Én azt hittem, eddig is be volt építve a nevezési díjakba. Nem közvetlenül,
hanem kissé burkolt formában. Úgy hogy a rendezők fizetnek a rangsoroló
versenyek rendezéséért, akik emiatt kénytelenek magasabb nevezési díjakat
szedni. Ha a rangsoroló versenyeknek ez az extra díjtétele nem fedezi a
rangsorpont számítással kapcsolatos IT munkák költségeit, akkor tényleg
csak egy korrekt megoldás van. Teljesen eltörölni a rangsorpontokat.

Lenne egy másik, ezzel ellentétes korrekt megoldás. Fizessenek többet a
rendezők és következésképpen a versenyzők a nevezési díjakra, annyit, hogy
legyen forrás a szükséges IT fejlesztésekre. Ez viszont azért nem lenne jó,
mert a már úgyis jelentősen megcsappant versenyzői létszám drasztikusan
tovább csökkenne.

(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy talán nem kellene fejleszteni, hanem
maradni a már bevált, az elmúlt években használt sémáknál, ha nincs rá
anyagi keret. Még akkor is, ha emiatt a minősítési rendszert sem lehet
módosítani, hanem be kell fagyasztani a korábbi állapoton.)

Kérdezem továbbá, a ranglista téma levelezése kapcsán ki, melyik levélben
szidta P. Ádámot. Én ugyanis nem találom itt azt a levelet.

Más: Vegyük észre, hogy az utóbbi évek szenior rangsorpontjai már teljesen
irreálisak. Emlékszem, hogy amikor még csak 50 év körül voltam, mennyire
nehéz volt és csak néha sikerült a II. osztályú minősítéshez szükséges 60
pontot elérni. Nemcsak nekem, hanem minden 50 év körüli
életkorú tájfutónak. (Esetleg néhány kivétel lehetett: a 2 Düdü, Dosek
Toncsi, a mai 40 évesek között Vöcsök lenne egy kivétel, aki majd még 45-50
évesen is kivételként erősíteni tudja majd ezt a szabályt.) Az F55-ös és
magasabb kategóriákban teljesen reménytelen volt akkortájt a II. osztály.
Ma viszont 70-en túl is számos versenyző ér el minden évben II. osztályú
minősítést, van aki 70-80 közötti pontértékkel. Senki nem látja rajtam
kívül, hogy ezek a szenior pontértékek mennyire irreálisak? Szükséges lett
volna évente olyan korrekcióra, ami nem engedte volna, hogy a szenior
rangsorpontok ennyire elrugaszkodjanak a valóságtól.

Megint más: Valaki az ONEB-et említette, mint ahol szükség van a ranglisták
állására. Nekem viszont az a véleményem, hogy az ONEB jelenlegi szabályzata
sem veszi komolyan a rangsorpontokat. Hiszen először kategóriánként a KOB
eredményének első 6-6 versenyzője kerül a red groupba, s csak a maradék
helyeket töltik fel a ranglisták első félévi állapota alapján - ha
egyáltalán van még maradék hely. Mivel a red group létszáma nem haladhatja
meg a benevezettek egyharmadát, ezért 20 fő vagy ennél kevesebb nevezés
esetén az elért rangsorpontok teljesen érdektelenek. Azt tartanám
helyesnek, ha a KOB első hat helyezettje mellett a ranglistákból is
ugyanennyien bekerülhetnének a red groupokba, ehhez viszont legalább 36
nevezés lenne szükséges kategóriánként - az érvényes bajnoki szabályzat
szerint.

Ez már nem más: Visszatérve a kiindulási problémához, én kötöm az ebet a
karóhoz, hogy az ügyet az Elnök és az Elnökség elé kell vinni. Nekik pedig
véleményem szerint dönteniük kell valahogyan annak érdekében, hogy a
jelenlegi szégyenteljes állapot megszűnjön. Ha más jó döntés nincs, akkor a
rangsorpontok eltörlése mellett kell dönteniük. (Úgy értve, hogy ez is csak
az én véleményem, távol áll tőlem, hogy kötelezni akarnám az Elnökséget
bármire.) Esetleg áttérni, ill. visszatérni a skandináv rendszerről egy
jóval egyszerűbb, sokkal olcsóbban megvalósítható rangsorolási szisztémára.
A magam részéről nagyon sajnálnám, ha a rangsorolás teljesen megszűnne, de
lehet, hogy nincs más megoldás.

Üdv:
Kéri Gerzson
--------- következő rész ---------