[Tajfutas] Tájfutó Maraton - kiváló verseny

Hites Viktor tajfutas at freemail.hu
2015. Már. 14., Szo, 06:42:50 CET

Szia Szabi!

Mi pedig minden évben örülünk Neked, hogy eljössz.:)

Valóban amikor elindítottam annak idején a Tájfutó Maratont, akkor úgy
gondoltam, hogy egy ilyen hosszútávú kategóriákat is kínáló verseny
hiánypótló lesz/lehet a versenyek között. Látszik, hogy vannak, akiknek
tényleg bejön, például Neked:), de az is látszik, hogy a hosszútáv keveseket
vonz, ennek a "problémamentes" teljesítéséhez tényleg többet kell edzeni az
átlagosnál. Én sem merek nekivágni a HOB-nak már nagyon régóta, mert nem
bírom megszerezni a kellő edzettséget egy 15-20 km-es pályához. (Sajnos már
a normáltáv is többször legyőz...)

Akkor még úgy gondoltam, hogy régiós szinten (Szlovákiát, Ausztriát,
Csehországot, Szlovéniát beleértve a régióba) lehet ez a hosszútávú
kategóriáival egy szezonkezdő verseny, ahol ezeknek az országoknak az elit
tájfutói lemérhetik majd a téli alapozás sikerességét. Igyekeztem lehetőleg
technikás, kemény terepekre (Kab-hegy, Vinye, Sátor-magas, Alsópere, Hajag)
vinni az eseményt szinte mindig, sajnos nem igen volt kapacitásunk a verseny
komolyabb marketingjére se igazán itthon se az előbb említett külföldi
körben. Pozsonyból Bukovac Marosék felfedezték évekkel ezelőtt maguknak a
versenyt, ők rendszeresen vissza is járnak,  idén megpróbáltam az
osztrákokat is, cseheket is megszólítani. Sajnos az osztrákoknak, pont ezen
a szombaton van közös tartományi hosszútávú bajnokságuk, így a közelség
ellenére nem vállalják a részvételt.

Gyalog Zoliék is rendszeresen jöttek a versenyre az erősebb futóikkal,
nyilván nem ez a döntő egy tájfutó felkészítésében, de talán egy kicsit ez
az év eleji kemény erőpróba is szerepet játszott abban, hogy a tanítványai
ilyen jó eredményeket érnek el most már jó pár éve. Itt biztosan kiderül, ha
valaki nem edz eleget, vagy nem elég keményen. Saját magam számára is
kiderült ez elég szemléletesen a Zsigmond Tibiék által rendezett emlékeim
szerint 2003-as (de lehet, hogy 2002-es, régen volt már:)) HOB-on, az első
kör után betömtem vagy 3-4 zsíros kenyeret a célban, meg megittam vagy két
liter teát, utána felálltam, hogy na akkor megpróbáljuk a második kört, de
aztán visszaültem...:)

A fentiek ellenére reménykedem, hogy megtalálják még a jövőben maguknak a
versenyt mások is, hazaiak és külföldiek egyaránt, a maratoni kategóriákat
olyanok, akik egy kemény tájfutó kihívásra vágynak, a prológ kicsit a
szokásosnál hosszabb sprint pályáit, és a Maraton normál távú pályáit, nyílt
kategóriáit pedig olyanok, akik csak egy élvezetes kora tavaszi tájfutó
élményre vágynak, vagy éppen itt szeretnének belekóstolni a sportágba.

üdv. Viktor